Wednesday, February 24, 2010

Naturalistiske tegninger




Disse tegninger er naturalistisk tegnet. Dvs. at de er tegnet lige efter virkeligheden. Jeg er ret tilfreds med disse tegninger, men tilgengæld spørger jeg mig selv, hvor kunstnerisk det overhovedet er. Selvfølgelig er det en kunst at kunne tegne efter, så det ligner på en prik, men på den anden side fortæller et stykke kunst, der ikke ligner virkeligheden, meget mere. På et naturalistisk stykke kunst får man al information udleveret ved det første blik. Men på et ikke-naturalistisk stykke kunst, er man nødt til at tænke over det, før man rigtigt kan konkludere hvad det forestiller. Den form for kunst kan jeg godt lide, og jeg tror det er noget af det, jeg snart skal beskæftige mig mere med.

These drawings are of naturalistic character, which means that they are drawn exactly after the reality. I think these drawings are pretty good, but i still ask myself how artistic they really are. Of course it's artistic to draw so it looks like the reality, but a piece of art that doesn't looks like the reality tells much more. You can get all the information of a drawing with naturalistic character with just one look. But you have to look at and think much more to conclude what a non-naturalistic piece of art depicts. I like that kind of art, and I think I have to make more art like that soon.

//Henriette

No comments:

Post a Comment